ЗА ЕДИН ЦЪРКОВЕН FAKE И ДУХОВНИТЕ ИЗВОДИ ОТ НЕГО

Както почти всяка година, и тази решихме да се черкуваме за празника на св.вмчк Георги на Света гора - Атон. За разлика от друг път обаче, във връзка с посещението на премиера Борисов и очаквания особено голям наплив на поклонници (чух за над 1200 души!) помолихме да престоим в манастира Ксенофонт, който е един от трите на Атон, празнуващи Гергьовден като свой храмов празник.
Извадихме си разрешително да влезем с автомобил на Света гора и с ранния кораб "Агия Анна" се отправихме на поклонение. На пристанището Дафни пристигнахме преди 9 часа, след което поехме към Карея и манастирите Каракал и Филотей. По обратния път се отбихме в Иверон, за да се поклоним на иконата на Божията Майка "Портаитиса".
Там ни заговори група от четирима български младежи, дошли и те да се поклонят на иконата с надеждата да вземат ферибота от Великата Лавра до Йерисо и да слязат на Ватопед, откъдето пеш да се придвижат до нашия Зографски манастир. Напразна надежда: в този ден се оказа, че ферибот няма. Решихме да им се притечем на помощ, защото и от Иверон им бяха казали, че без предварителна заявка не могат да ги приемат в манастира.
Качихме две от момчетата при нас, а другите двама седнаха в багажника на пикапа и така се придвижихме до Ксенофонт. Там тъкмо пристигаше митрополита на Левкада и Итака Теофил, и след неговото посрещане бяхме настанени.
Около 14:30ч., след като попитахме и ни казаха, че има път, се отправихме към Зограф, за да откараме групата, сред която имаше певец и служител в канцеларията на Св.Синод.
Поради дългото време за пътуване между манастирите Ксенофонт и Зограф, решихме да останем на Малката Вечерня и последвалата я трапеза в Зографския манастир. Малко след 19 ч. се е отправихме обратно към манастира Ксенофонт.
От 20 ч. на 5 май 2018г. до края на празничната служба в 11:30ч. на 6 май 2018г. ние прекарахме на бдението, като аз взех участие както на Входа на Вечернята, така и на светата Божествена Литургия с още близо 40 архимандрити, йеромонаси, свещеници и дякони, а също и на тържествения водосвет, на който изпях молитвословия на гръцки език. С изненада след края на двойния празник научих от близки, че сме били "изгонени" от Зографския манастир с полицейски конвой, а това не е истина.
Разбира се, всяка обител има правото да предлага или отказва гостоприемството си на всеки отделен поклонник,но аз нито устно, нито писмено, нито по какъвто и да е друг начин съм искал да получа престой в Зографския манастир на 5 и 6 май 2018г.
За краткия си престой в манастира не съм общувал с никого другиго, освен с о. Викентий, като освен това дадох благословение на няколко зографски отци, които поискаха такова.
На следващия ден, 7 май, когато минавахме през Карея, се отбих до Полицейското управление, за да попитам имало ли е инцидент в Зографския манастир на 5 май и намеса на полицаите. Все още мислех, че става някаква грешка и се е случило нещо с монах, който има външна прилика с мен. От полицията ми отговориха, че нищо не се е случило и всичко е било наред в манастира.
В този момент осъзнах, че не става въпрос за погрешна или неточна интерпретация, а за нарочно разпространена фалшива новина, целяща моето злепоставяне. Някой се е възползвал от краткото ми пребиваване в пределите на Зографския манастир, за да съчини една лъжлива, но пикантна история . Услужливи, а след тях непрецизни медии я подемат, явно с цел да отклонят вниманието и по този начин да омаловажат празничното събитие и освещаването на новоремонтираното южно крило на манастира. Защото, в крайна сметка, е ясно, че "добрата" новина, която се продава, е лошата новина и хората ще запомнят Гергьовден на 2018г. с мнимия "арест" на един български игумен, а не с доброто, което един български премиер направи на един манастир, обитаван от българи. Защото новоремонтираната сграда е наистина строително бижу и засега стои като новопришита кръпка на фона на останалото. За пореден път се убеждавам, че парите, които Борисов отпуска, "работят" повече, отколкото парите, предоставяни от други.
Когато по-късно се запознах по-подробно с разпространения църковен фейк, ме изпълниха мисли, които бих искал да споделя.
На първо място впечатление ми направи часа на появяване на "новината" - малко преди 22:00, когато се пееше Славата на "Господи воззвах" и в св.олтар се готвехме за Входа на Вечернята. Тъжно е, когато в един такъв момент някой буквално зарязва молитвата и се отправя вън от храма, за да съчинява един изпълнен с ненавист текст.
Следващото, което веднага се набива на очи, е абсолютно неевангелския, несветоотечески изказ и използваната чисто политическа терминология.
Спасителят ни учи, че добрият човек от доброто съкровище на сърцето си изнася добро, а лошият човек от лошото съкровище на сърцето си изнася лошо (Лк.6:45). А тук виждаме език на омразата, проникващ вече и в Църквата, която е призвана да бъде Лечебница за човешката душа.
Изречени са откровени неистини по мой адрес, неподкрепени с никакви доказателства. Християните не бива да употребяват лъжа, защото е писано, че баща на лъжата е дяволът (Йоан 8:44). Напротив, тези, които искат да са Христови последователи, трябва да Му подражават в беззлобието, защото той с думи и на дело ни учеше, че трябва "до седемдесет пъти по седем" да прощаваме обидите и огорченията.(Мт.18:22) Ако някой счита някого за свой враг, а същевременно иска да бъде християнин, тъй ли трябва да постъпва с него? И на такова отношение ли следва да учи "тия, най-малките"(Мт.25:45)? Не за такива ли случаи Спасителят ни рече: И тъй, ако светлината, що е в тебе, е тъмнина, то колко ли голяма ще е тъмнината? (Мт.6:23)
А аз смятах, че онзи дух на злобата, който доведе до зверското убийство на свещеник от негови събратя преди години, го няма вече...
Ние обаче сме християни и трябва да живеем според Неговата повеля: По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако любов имате помежду си. (Йоан 13:35)
Затова следва да простим от сърце неразумната ревност на подхлъзналия се автор на църковния фейк нюз, като го поменаваме в молитвите си и просим от Бога да просвети ума и сърцето му.
А всички вас, благочестиви и православни християни, новостилци и старостилци, модернисти и зилоти, икуменисти и антиикуменисти, съграждащи Църквата и рушащи я със своето неразумие, поздравявам с: ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
За района
В ЖАБЛЯНСКИЯ МАНАСТИР БЕ ПОЧЕТЕНА ПАМЕТТА НА СВ.ЙОАН ПРЕДТЕЧА В ЖАБЛЯНСКИЯ МАНАСТИР БЕ ПОЧЕТЕНА ПАМЕТТА НА СВ.ЙОАН ПРЕДТЕЧА

Празникът бе уважен от кмета на Земен г-н Михаил Златанов, който прочете молитвата "Отче наш" по време на светата литургия.
...прочети повече
ПРАЗНИК В ЖАБЛЯНСКИЯ МАНАСТИР ПРАЗНИК В ЖАБЛЯНСКИЯ МАНАСТИР

Фоторепортаж от празника в Жаблянската св.обител за празника Отсичане главата на св.Йоан Кръстител.

ПРАЗНИК НА ЛЕВОРЕЧКИЯ МАНАСТИР ПРАЗНИК НА ЛЕВОРЕЧКИЯ МАНАСТИР

Фоторепортаж от храмовия празник на Леворечкия манастир.